четвер, 7 грудня 2017 р.

  Всебічний та  гармонійний  розвиток учнів засобами фізичної культури.



Поняття всебічний розвиток означає  розвиток особистості з усіх боків, всесторонньо. Ідеали всебічної і гармонійної особистості включають

розум, красу, працелюбність, високі моральні якості та фізичні здібності які можна виховувати при активній фізичній діяльності.
Зараз в період бурхливого розвитку техніки, з одної сторони все направлено на звільнення людини від фізичної праці і заміну її розумовою, інтелектуальною а з другої - скорочення активної фізичної діяльності, що негативно відображається на функціональних можливостях людського організму.
Тільки заняття фізичною культурою і спортом з їх різноманітністю засобів, підвищують рухливу діяльність дітей, що сприяють  активному функціонуванню всіх систем  організму.
Фізична культура це система соціально-педагогічних заходів, спрямованих на:
- зміцнення здоров'я і загартування організму школярів, сприяння їх фізичному розвитку, підвищенню розумової і фізичної працездатності;
- формування та вдосконалення життєво необхідних рухових вмінь та  навиків (ходьба, біг, стрибки) для використання їх у повсякденній та ігровій діяльності; 
- розвиток основних рухових якостей учнів. Для виконання багатьох дій людині необхідні певні якості, зокрема сила — здатність долати зовнішній опір або протидіяти йому за рахунок мускульних зусиль; швидкість — здатність виконувати рухи за мінімальний період часу; витривалість — здатність виконувати певну роботу тривалий час; гнучкість — здатність виконувати рухи з великою амплітудою; спритність — здатність швидко засвоювати нові рухи й успішно діяти в умовах, що змінюються;
- формування звички та стійкого інтересу до самостійних та систематичних занять фізичними вправами;
- розширення прийомами самоконтролю за своєю працездатністю, втомлюваністю, пульсом, загальним самопочуттям;
- формування високих моральних якостей;
Розв’язуючі завдання поставлені перед фізичною культурою, під час виконання  фізкультурно-спортивної діяльності, ставлю перед собою ще такі завдання:
         По перше, намагаюсь змінити власні погляди учнів на фізичне виховання, на фізичний стан, красу людського тіла, не сприймати їх як щось другорядне, і власним прикладом намагаюсь демонструвати важливість фізичної активності та здорового способу життя;
         По друге, уроки фізичної культури мають бути формою активного відпочинку і має працювати на здоров'я, виховання і задоволення фізіологічних потреб дитини.
          По трете, створити умов для всебічного та гармонійного розвитку учнів, для самореалізації кожної дитини.
Для виконання цих важливих завдань, використовую фізичні вправи, як засоби фізичної культури, до яких належать гімнастика, легка атлетика, спортивні та рухливі ігри,  спорт.
Гімнастика – являє собою сукупність спеціально відібраних різноманітних фізичних вправ для фізичного вдосконалення, впливу на організм людини, щоб покращити  її здоров’я і моральні якості  а також усувати фізичні вади:
·        Стройові вправи (навчання раціональних способів шикувань, перешикувань та пересувань) – з метою виховання організованості, дисципліни, формування навичок колективних дій;
         Загальнорозвиваючі вправи з різними предметами та без предметів - передбачають розвиток як окремих частин тіла, так і всього організму;
         Вправи на різних спеціальних сортивних приладів (перекладені, брусся, швецький драбині) – розвивають фізичні якості та формують правильну поставу;
         Танцювальні вправи та крокі як засіб фізичного та естетичного виховання;
         Акробатичні вправи (групування, перекати та перекиди, опорні стрибки, вправи на рівновагу) - розвивають гнучкість, спритність, уміння орієнтуватися в просторі то що.
Легка атлетика. Використовує природні види рухів ( ходьба, різновиди бігу та  стрибки, метання) як засіб гармонійного розвитку особистості; 
Спортивні та рухливі ігри. Задовольняють природний потяг дітей  до рухової активності. Ігри збуджують колективні переживання, дають радість від спільних зусиль, розвивають сміливість, наполегливість, рішучості, кмітливості, відповідальності, спритності та  швидкості дій, підвищують  працездатність, сприяють вихованню  колективізму  й дружби.
Спорт (заняття в після урочний час) - завжди пов'язаний з досягненням максимальних результатів в окремих видах фізичних вправ за рахунок зростання фізичних навантажень та тренувань. Для виявлення спортивно-технічних результатів, спортивних рекордів в НВК  проводяться різновиди змагання. В гострій спортивній боротьбі учні долають значні фізичні та нервові навантаження, виявляють і розвивають рухові й морально-вольові якості.
Всі ці засоби, у поєднанні з використанням природних чинників ( сонце, повітря і вода), гігієнічних факторів, режиму харчування і відпочинку дітей, дозволяють  всебічно та  гармонійно розвивати і оздоровлювати організм та підтримувати його у відмінному фізичному стані тривалі роки.



Немає коментарів:

Дописати коментар